Magneziul este cel mai important mineral in organismal uman . Este la fel de important precum aerul pe care il respiram. Magneziul este al patrulea mineral abundent din organism si este esential pentru o sanatate buna. Are capacitatea de vindecare pentru o gama larga de boli, precum si de a întineri corpul (anti-imbatranire). Aproximativ 50% din cantitatea totală de magneziu a corpului se gaseste în oase; cealalta jumatate se gaseste în principal în interiorul celulelor, a tesuturilor şi organelor. Doar 1% din magneziu se gaseste în sânge, dar organismul lucreaza din greu pentru a mentine nivelurile sanguine de magneziu constante. Marea majoritate a oamenilor au astazi deficiente de magneziu.

Absorbtia de magneziu pe cale transdermala este cea mai importanta cale de a creste nivelul de magneziu in organism, ceea ce permite organismului sa absoarba o cantitate de magneziu mare, rapid si foarte eficient pentru tesuturi, spre deosebire de cel oral, care dureaza cateva ore pana se ajunge la un nivel ridicat de magneziu in sange si celule.

20 de motive pentru care avem nevoie de magneziu in viata noastra

  1. Magneziul este in deficit in solurile din care provine hrana pe care o mancam

Intr o lume ideala ar fi suficient magneziul pe care il preluam din hrana ,dar magneziul se gaseste cu aproape 80 % mai putin in fructele si legumele de astazi fata de cele pe care le mancau bunicii nostrii acum 50 de ani in urma. Produsele rafinate din ce in ce mai prezente in dieta noastra zilnica,tehnicile de rafinare a dulciurilor, a fainurilor pentru paine si patiserie elimina aproape 97% din magneziul pe care-l contin.Doza zilnica recomandata este de 310 – 420 mg de magneziu in fiecare zi.

Pentru fiecare molecula de zahar pe care o consumam organismal nostru are nevoie de 54 de ori cantitatea de magneziu ca sa poata metaboliza zaharul Nivelul foarte ridicat de fosfor prezent in bauturile racoritoare blocheaza absorbtia de minerale in organism , furand magneziul din oasele corpului.

  1. Magneziul este important pentru producerea de proteine, care sunt transformate treptat în colagen.

Colagenul se gaseste in ţesuturile fibroase, cum ar fi tendoane, ligamente şi piele. De asemenea, este prezent in cornee, oase, cartilaje articulare, discuri intervertebrale, intestine, vase de sange. Uleiul de magneziu ajută la îmbunătaţirea sintezei de colagen, cu efect de menţinere a integrităţii acestor structuri.

  1. Magneziul imbunatateste asimilarea calciului.

Nivelul de magneziu este factor de limitare a absorbtiei calciului in intestin – cand creste nivelul de magneziu, creste si cantitatea de calciu absorbita. De asemenea, fara un nivel corespunzator de magneziu, organismul nu poate folosi calciul la nivel optim. Magneziul activeaza enzima ATP-aza, generatoare de energie, necesara pentru a pompa calciul la nivel celular. Până la 30% din energia din celule este folosită pentru a pompa calciul din celule. Lipsa de magneziu permite calciului sa se depuna in celula, in creier, inima, aparat digestiv, alte organe, generand efecte negative: oboseala cronica, litiaza renala. Calciul excesiv poate duce la litiaza renala si spasme musculare.

  1. Magneziul faciliteaza detoxifierea organismului.

Magneziul este cel mai important mineral in detoxifiere mentinind si ajutand la buna functionare a ficatului. In fiecare zi sintem expusi factorilor poluatori din mediu. Administrarea retelor cu medicamente de sinteza epuizeaza rezervele de magneziu din organism.Retetele cu medicamente precum antibiotic , diuretice, anticonceptionale, corticosteroizi, medicamentatie pentru astm, medicamentele prescrise pentru aparatul cardiac, anti depresivele, TOATE cauzeaza epuizarea resurselor de magneziu din organism.

Magneziul inhiba absorbtia in tesuturi a metalelor grele precum aluminiu si plumbul, a chimicalelor, a pesticidelor.Cei mai importanti antioxidanti ai organismului au nevoie de magneziu ca sa neutralizeze radicalii liberi.

Proprietatea de alcalinizare este un al foarte important beneficiu al magneziului , prezenta acestuia punind in circulatie, pentru a fi eliminate, toxinele existente in tesuturi si organe.

  1. Magneziul este mineralul de top în medicina sportivă şi în culturism.

Atunci când metabolismul este accelerat, ca in timpul exercitiilor fizice, cerinţa de magneziu creşte.Daca exercitiul fizic face parte din viata noastra atunci magneziul este unul din minerale de care corpul are nevoie si mai mult.

Magneziul este decisiv in metabolismul energiei prin activarea enzimelor cunoscute sub denumirea ATP (adenozin trifosfat , nucleotide care stocheaza si pastreaza energia in celule).Cand se face efort fizic sustinut aceste nucleotide sint eliberate facandu se un transfer puternic de energie catre muschi, asta insemnand ca ATP are nevoie sa fie sintetizat foarte repede.

Atunci cand exista deficient de magneziu este limitata producerea energiei necesare, conducand astfel catre oboseala, letargie, crampe musculare si carcei, pierderea puterii in efort sustinut.

Magneziul este pivotal in metabolismul lipidelor

Devine astfel evident cit de necesare sint rezervele de magneziu pentru atleti daca vor sa si mentina nivelul de performanta sau sa il imbunatateasca.

Pe langa faptul ca este necesar in producerea energiei , magneziul asista performantele fizice prin reducerea de acumulare a acidului lactic in fibra musculara, reducand astfel perceptia de oboseala resimtita de sistemului nervos pe durata activitatii sportive sustinute.

  1. Magneziul este important în cancer

Magneziul nu doar stabilizează structurile ADN-ului, ci functionează ca un cofactor în repararea leziunilor ADN-ului de catre mutageni din mediu.

Peste 300 de enzime şi de ioni de transport necesită magneziu şi se stie ca rolul important al magneziului în metabolismul acizilor graşi şi metabolismul acidului fosfolipidelor. Lipsa de magneziu afecteaza permeabilitatea şi stabilitatea membranelor, deci deficitul de magneziu ar putea duce la declinul fiziologic in celule si aparitia cancerului.

Magneziul scăzut este asociat cu creşteri dramatice în producerea de radicali liberi, precum si epuizarea rezervelor de glutation, ori acest lucru este vital, deoarece glutationul este unul dintre cele mai importante substante antioxidante endogene cunoscute. Cresterea cantitatii de radicali liberi (a stresului oxidativ) scade si nivelul de vitamine anti-oxidante (vitamina C şi vitamina E).

Administrarea magneziului transdermal reduce toxicitatea chimioterapiei si a radioterapiei, ambele linii terapeutice scăzând şi mai mult nivelul de magneziu intracelular.Mentinand un nivel sanatos al magneziului in organism reducem semnificativ riscul de a face cancer.

  1. Magneziul este cel mai bun prieten al inimii

Magneziul regleaza functia contractila a muschiului inimii. Magneziul se afla concentrat de 18 ori mai mult in muschiul inimii decat in tot circuitul sangvin si ajută la reducerea durerii anginoase (din cardiopatia ischemica), la reducerea depozitarii calciului pe vase, reglementează nivelul colesterolului seric. Atenuează până la dispariţie aritmiile cardiace, fluidizeaza sangele; îmbunătăţeşte fluxul de sânge în vasele deteriorate; creste toleranţa la efort.

Foarte important deasemeni, magneziul impiedica coagularea si actioneaza ca un scut impotriva depunerilor de calciu pe peretii arterelor, care duc in timp la stopul cardiorespirator. Fara magneziu, cu vene si artere calcificate si rigidizate, tensiunea (presiunea) din ele creste pentru ca corpul trebuie sa furnizeze aceeasi cantitate de oxigen la celule iar inima lucreaza mult mai greu.

Magneziul este adminstrat in spitale pentru necroze acute ale tesutului miocardic , pentru neoxigenarea tesutului cardiac si in aritmiile cardiace.

Cel mai important marker al bolilor cardiace este raportul calciu-magneziu care este in celule, optim find un raport de 2 la 1.Cand magneziul este in deficit, acest fapt indica sigur boli cardiace.

  1. Magneziul este extrem de util in astmul bronsic, fiind bronho-dilatator si anti-histaminic

In astmul copiilor, care are conotatii alergice, dar si la adulti, cauzat de infectii, stari emotionale, fumat, factori toxici din mediu. Pacientii cronici de astm pot fi capabili de a normalize respiratia cu ajutorul magneziului transdermic, care ajută la relaxarea musculaturii bronsice si normalizarea respiraţiei

  1. Magneziul mineral principal in diminuarea starii depresive

O persoana cu deficit de magneziu poate dezvolta mult mai usor stari depresive si alte dezechilibre biochimice. Magneziul ajuta la eliminarea unor disfunctii psihice, cum ar fi atacurile de panica, stres, insomnii,anxietate, agitaţii nejustificate. Producerea serotoninei este dependenta de nivelul magneziului din celule. Magneziul are un rol important în sinteza de serotonina necesara pentru sprijinirea emoţiilor pozitive şi pentru starea de spirit.

  1. Magneziul incetineste imbatrinirea cu siguranta

Sinteza ADN-ului este încetinită daca magneziul este insuficient. ADN-ul sau acidul dezoxiribonucleic, este codul genetic al organismului, folosit la construirea de proteine şi de înmultirea celulelor. Celulele din corpul nostru sunt în mod constant înlocuite cu celule noi. Varsta medie a unei celule în corpul uman estimat la sapte ani. Este deosebit de important faptul ca ADN-ul nostru să ramana stabil, evitand mutaţii care pot avea un impact negativ asupra funcţiei celulare.

Magneziu este important şi la persoanele vârstnice. Odata cu înaintarea în vârstă, se produce o pierdere progresivă a masei musculare şi a forţei musculare, valabilă atat la femei, cât şi la barbaţi. Procesul se numeste sarcopenie.De asemenea, ajuta la cresterea toleranţei la efort.

Procesul de imbatranire este unul natural, insa la accelerarea imbatrinirii contribuie vertiginos deficientele de magneziu. Administrarea de magneziu a demonstrat reversul procesului de imbatranire prin teste neuro endocrine si EEG.

  1. Magneziul ne ajuta sa inlaturam stresul

Stresul este un mare consumator de magneziu: evenimentele stresante determină glandele suprarenale să elibereze adrenalină, care epuizează magneziul. În condiţii de stres cronic, glandele suprarenale produc si alti hormoni: cortizol si norepinefrina (noradrenalina), care epuizeaza si mai mult magneziul. Stresul este legat si de bolile societatii moderne: infarct miocardic, hipertensiune arteriala. Magneziul este un tranchilizant natural, numit “mineral anti-stres”.

  1. Magneziul ajuta in diabet.

Nivelul corespunzator de magneziu scade rezistenta la insulina, scade glicemia, ajuta la prevenirea complicatiilor – neuropatie, retinopatie, afectare renala, hipertensiune arteriala. Magneziul are rol de mesager secund pentru actiunea insulinei. Şi rezistenţa la insulină este în strânsă legătură cu multe dintre problemele cardiovasculare ale persoanelor cu diabet zaharat. Persoanele cu rezistenta la insulina sunt mai predispuse la hipertensiune arteriala , coagulabilitate crescuta (tendinta la formarea de cheaguri)

  1. Magneziul ajuta substantial in prevenirea constipatiei si este util în tulburările digestive

Ajuta in afectiunile de colon iritabil, colici abdominale, balonari abdominale; mediază procesele digestive şi previne problemele, cum ar fi vărsături, indigestie, dureri abdominale, flatulenţă, constipaţie.

Deficientele de magneziu cauzeaza dereglari ale tranzitului intestinal fapt ce conduce catre constipatie, aparitia de hemoroizi, acumularea de toxine, incapacitatea de a absorbi nutrienti, precum in colita.

  1. Magneziul are un suport major in sanatatea functiilor creierului

Magneziul este un agent neuro protectiv foarte important care atunci cand este in deficit cauzeaza leziuni la nivel neuronal, putand duce chiar la moartea celulelor, faptul acesta , nefiind deloc usor de recuperat .

Epilepsia este marcata de un nivel anormal de scazut de magneziu în sange şi creier, cauzând hiperexcitabilitate în diferite regiuni ale creierului.

  1. Magneziul este un suport important pentru un somn bun in timpul noptii

Avand un efect calmant asupra sistemului nervos central si calmand muschii te va ajuta sa adormi mai repede.In revers, deficitul de magneziu este responsabil pentru neputinta de a adormi usor si senzatia aceea de nervozitate si de picioare obosite.Nu degeaba Magneziul a fost numit drept cel mai puternic mineral relaxant existent.

  1. Magneziul este eficient in reglarea senzatiei continue de foame

Organismul are nevoie de magneziu ca sa absoarba si sa utilizeze nutrientii.Fara magneziu organismul nu poate folosi in mod corect grasimile , proteinele si carbohidratii pe care ii ingeram in fiecare zi .Cand nu luam ce ne trebuie din dieta noastra zilnica , corpul o sa ceara si mai multa mancare tocmai semnalandu ne acest fapt – efortul de a si extrage nutrientii vitali. Magneziul transforma dieta zilnica intr un act echilibrat fiind un suport important pentru sensibilitatea creierului la leptina , un hormon care joacă un rol important în reglarea aportulului și cheltuielilor energetice, inclusiv apetitul și metabolismul. Leptina reglează rezervele de țesut adipos din organism.

  1. Magneziul este important pentru femei cu sindrom premenstrual

Ajuta la diminuarea durerilor pelvine, de sâni, edeme ale picioarelor şi mâinilor înainte de menstrâ, nervozitate. De asemenea, femeile la menopauza beneficiază absorbtia magneziului transdermal, atat pentru simptomele menopauzei cat si pentru prevenirea osteoporozei.

Femeile însarcinate beneficiază de magneziu de la concepţia fătului şi pâna la naştere, inclusiv pentru naştere. Magneziu menţine sănătatea organelor de reproducere, favorizeaza absorbţia de calciu necesar formării fătului, ajută la relaxarea uterului şi previne avortul, nasterea prematură,. Absorbtia de magneziu în timpul sarcinii este extrem de benefică pentru reducerea riscului de osteoporoza şi creşterea nivelului de toleranţă la durere, astfel ajutînd nasterea normală.

Magneziu este un revigorant al organismului, util si in problemele de fertilitate.

  1. Magneziul are un rol crucial in producerea productiei hormonului GABA

Acidul gama-aminobutiric (GABA) este un mediator inhibitor central, un neurotrasmitator sintetizat la nivelul creierului din acidul glutamic. Rolul sau inhibitor si prezenta in cantitate mare la nivelul hipotalamusului indica faptul ca GABA regleaza temperatura corpului, ciclul somn-veghe si sistemul endocrin. Este cel mai important neurotransmitator al creierului , iar atunci cand se regaseste in valori normale duce catre reducerea stresului, anxietatii, nervozitatii, depresiei si mai ales imbunatateste starile de insomnie rezultatul fiind nopti cu un somn linistit.

  1. Magneziul este foarte important in formarea unor oase sanatoase si in mentinerea unor dinti sanatosi

Cand nivelul magneziului este suplimentat s-au constat asocieri pozitive cu densitatea osoasa in tot corpul, fapt ce reduce riscul de fracturare a oaselor. Magneziul ajuta corpul in metabolizarea calciului si converteste vitamina D intr o forma activa , fapt ce este foarte important in prevenirea osteoporozei.

  1. Magneziul este util in creşterea activitatii celulelor sistemului imunitar.

Magneziul este important in afectiunile cutanate -acnee, eczema, psoriasis. O indicaţie cu rezultate foarte bune este herpesul zoster, atat in perioada de eruptie, veziculară, cât şi în condiţiile nevralgiei post-zosteriene. Mecanismul este de stimulare a imunitatii, deci de eliminare mai rapida a virusului şi de atenuare a durerii.

Absorbtia de magneziu stimuleaza sistemul imunitar în cazurile de faringite, amigdalite, raceli comune, conjunctivite, otite, gastro-enterite, rani infectate.

Magneziul este recomandat pentru oameni sănătoşi şi pentru cei bolnavi în egală masura-pentru primii, scopul de a-si menţine sănătatea fizică şi psihică, pentru ceilalti – scopul de a-şi recăpata sănătatea sau, macar, de a-şi creste calitatea vieţii.

Decizia de suplimentare cu magneziu creşte în mod semnificativ durata de viaţă.

Plutirea in bazinele cu saruri alcaline magneziene este cea mai comoda si eficienta varianta prin care se magneziul este absorbit prin toata suprafata pielii. Pentru si mai multe detalii despre sesiunile de plutire puteti sa rasfoiti pagina noastra:  www.aquarmony.ro